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Assistant Front Office Manager
☞ Mandarin Oriental Hotel Group
View: 138
Update day: 29-03-2024
Category: Other
Industry: Hospitality
Position: Mid-Senior level
Job type: Full-time
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Job content
Are you ready for the new challenge as an Assistant Front Office Manager?We are looking for an Assistant Front Office Manager to join our team at the Mandarin Oriental Palace, Luzern !The legendary Hotel Palace Luzern first opened in 1906 and is in the heart of the city, on the shores of Lake Lucerne. The Mandarin Oriental Palace, Luzern will comprise 136 rooms and suites offering excellent views of the lake and mountains.Three restaurants, one bar together with a variety of social and meeting facilities, a spa and a fitness room will enchant our guests.As an Assistant Front Office Manager, you will be responsible for the following duties:- Representing the Front Office Manager and be the contact person for the Front Office team
- Support, training and coaching of the Front Office Agents
- Creation and control of duty rosters and holiday planning
- Achievement of departmental goals and implementation of Mandarin Oriental quality standards
- Ensuring smooth and guest-oriented work processes in the Front Office close with all the departments in the house
- Control of the rating portals and professional guest complaints handling, from taking to solving
- Check-ins and Check-outs for our guests
- Individual greeting, follow up and coordination of our regular-, VIP- and hotel guests
- Assisting guests with any request from billing questions to local knowledge to provide memorable guest experiences, aslo across departments
- Noting guest preferences to anticipate needs
- Entering bookings in the absence of the reservations department
- Completed vocational training in the hotel industry. Several years of management experience in the Front Office department in the upscale hospitality
- Leadership, organizational skills and the ability to lead a team of employees from different cultures with sensitivity and discipline
- Good computer skills, PMS knowledge
- Written and verbal communication skills - guests will come to you with both complaints and positive feedback, so you always will be approachable
- Open-mindedness and team spirit
- Flexibility and resilience - your position will include weekend and holiday shifts
- Excellent manners and well-groomed appearance, as well as a positive charisma
- Very good knowledge of German and English. Other foreign languages are an advantage
- Discounts on hotel stays and dining across the group
- Colleague recognition and reward programs
- An exciting range of learning and development programs
- Opportunities for promotion and transfers worldwide
- Colleague Social events and Wellness programs
- Vertretung des Front Office Managers und Ansprechpartner für das Front Office Team
- Unterstützung, das Trainieren und Coachen der Front Office Agents
- Handhabung der Erreichung der Abteilungsziele und Umsetzung der Mandarin Oriental Qualitätsstandards
- Erstellung und Kontrolle der Dienstpläne und Urlaubsplanung
- Sicherstellung reibungsloser und gästeorientierter Arbeitsabläufe der Front Office Abteilung in enger Zusammenarbeit mit allen Abteilungen des Hauses
- Kontrolle der Bewertungsportale und professionelle Bearbeitung von Reklamationen, von der Annahme bis zur Lösungsfindung
- Check-Ins und Check-Outs unserer Gäste
- Individuelle Begrüssung, Betreuung und Koordination der Stamm-, VIP- und Hotelgäste
- Bearbeitung aller Belangen der Gäste, von Fragen zur Abrechnung bis hin zu Ortskenntnissen, um unvergessliche Gästeerlebnisse zu bieten, auch abteilungsübergreifend
- Vermerken von Gästepräferenzen, um Bedürfnisse zu antizipieren
- Annahme und Bearbeitung von Reservierungen in Abwesenheit der Reservierungsabteilung
- Eine abgeschlossene Berufsausbildung in der Hotellerie und mehrjährige Führungserfahrung im Front Office Bereich der gehobenen Hotellerie
- Führungsstark - Organisationstalent und die Fähigkeit, ein Team von Mitarbeitern verschiedenster Kulturkreise einfühlsam und mit Disziplin zu führen
- Gute EDV-Kenntnisse, PMS Kenntnisse
- Kompetenzen in der schriftlichen und mündlichen Kommunikation – die Gäste werden sich sowohl mit Beschwerden als auch positivem Feedback an Sie wenden, deshalb sind Sie immer offen und ansprechbar.
- Flexibilität – zu Ihrer Position gehören Wochenend- und Feiertagsschichten
- Exzellente Umgangsformen und gepflegtes Äusseres, sowie eine positive Ausstrahlung
- Aufgeschlossenheit und Teamfähigkeit
- Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse, weitere Fremdsprachen von Vorteil
- Rabatte auf Hotelaufenthalte und F&B in der gesamten Gruppe
- Anerkennungs- und Belohnungsprogramme für Kollegen
- Spannendes Angebot an Schulung- und Entwicklungsprogrammen
- Weltweite Aufstiegs- und Versetzungsmöglichkeiten
- Veranstaltungen und Wellness-Programme für Kollegen
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Deadline: 13-05-2024
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