Assistant Purchasing Manager
☞ Mandarin Oriental Hotel Group
View: 189
Update day: 25-04-2024
Location: Luzern LU
Category: Beauty / Wellness
Industry: Hôtellerie et tourisme
Job type: Temps plein, Temps de travail : 90-100%
Job content
Property / Office: Mandarin Oriental Palace, Luzern
Location: Luzern, Switzerland
The legendary Hotel Palace Luzern first opened in 1906 and is in the heart of the city, on the shores of Lake Lucerne. After a complete multi-million-franc renovation, the Mandarin Oriental Palace, Luzern is delighted to reopen the doors for its colleagues and guests this summer.
The Mandarin Oriental Palace, Luzern will comprise 136 rooms and suites offering excellent views of the lake and mountains.
2 restaurants, one bar together with a variety of social and meeting facilities, a spa and a fitness room will enchant our guests.
As Assistant Purchasing Manager, you will be responsible for the following duties:
Supporting and working with the Purchasing Manager
Monitoring stock levels and identify purchasing needs
Tracking orders and ensure timely delivery
Following up with suppliers, as needed, to confirm or change orders
Updating internal databases with order details (dates, vendors, quantities, discounts)
Conducting market research to identify pricing trends
Evaluating offers from vendors and negotiating better prices
Performing vendor research and selection to enhance profitability, reducing operating costs and performing inventory management
Preparing cost analyses
Updating records of invoices and contracts
Maintaining cordial working relationships with vendors and supervising vendor activities
Liaising with receiving and store staff to ensure all products arrive in good condition and compare deliveries with purchase orders to identify discrepancies
As Assistant Purchasing Manager, we expect from you:
Previous hotel purchasing experience preferred
Knowledge of HACCP standard
Hands-on experience with purchasing software and Computer skills required
Strong communication organizational skills
Good negotiation and analytical skills
Fluent in English and German
We offer our Assistant Purchasing Manager world class benefits, including but not limited to:
Discounts on hotel stays and dining across the group
Colleague recognition and reward programs
An exciting range of learning and development programs
Opportunities for promotion and transfers worldwide
Colleague Social events and Wellness programs
Do you want to be part of this unique new opening?
We look forward to receiving your application!
***
Das legendäre Hotel Palace Luzern wurde erstmals im Jahr 1906 eröffnet und befindet sich im Herzen der Stadt Luzern, am Ufer des Vierwaldstättersees.
Nach einer Multi-Millionen-Franken-Renovierung, freut sich das Mandarin Oriental Palace, Luzern im Spätsommer 2022, seine Türen für Kollegen und Gäste zu öffnen.
Das Mandarin Oriental Palace, Luzern verfügt über 136 Zimmer und Suiten mit herrlichem Blick auf den Vierwaldstättersee und die Berge. Drei Restaurants, eine Bar, Meeting und Events Räume, einen Spa sowie einen Fitnessraumwerden für angenehme Unterhaltung unserer Gäste sorgen.
Als Assistant Purchasing Manager:in werden Sie verantwortlich für folgendeAufgabensein:
Unterstützung und Zusammenarbeit mit dem Purchasing Manager
Überwachung der Lagerbestände und Identifizierung des Einkaufsbedarfs
Verfolgung von Bestellungen und Sicherstellung der rechtzeitigen Lieferung
Nachverfolgung von Bestellungen bei den Lieferanten, um diese zu bestätigen oder zu ändern
Aktualisierung interner Datenbanken mit Auftragsdetails (Daten, Lieferanten, Mengen, Rabatte)
Durchführung von Marktforschung zur Identifizierung von Preistrends
Bewertung von Angeboten von Lieferanten und Aushandlung besserer Preise
Recherche und Wahl von Lieferanten zur Verbesserung der Rentabilität, Senkung der Betriebskosten und Bestandsverwaltung
Erstellung von Kostenanalysen
Aktualisierung der Unterlagen von Rechnungen und VerträgenMaintaining cordial working relationships with vendors and supervising vendor activities
Zusammenarbeit mit dem Personal im Wareneingang und im Lager, um sicherzustellen, dass alle Produkte in einwandfreiem Zustand ankommen, und Vergleich der Lieferungen mit den Bestellungen zur Identifizierung von Diskrepanzen
Als Assistant Purchasing Manager:in erwartenwir von Ihnen:
Frühere Erfahrungen im Hoteleinkauf bevorzugt
Kenntnisse des HACCP-Standards
Praktische Erfahrung mit Einkaufssoftware und Computerkenntnisse erforderlich
Starke kommunikative und organisatorische Fähigkeiten
Gutes Verhandlungsgeschick und analytische Fähigkeiten
Fließend in Deutsch und Englisch
Wir schenken unserem/ unserer Assistant Purchasing Manager:in weltklasse Vorteile, einschliesslich, aber nicht beschränkt auf:
Rabatte auf Hotelaufenthalte und F&B in der gesamten Gruppe
Anerkennungs- und Belohnungsprogramme für Kollegen
Spannendes Angebot an Schulung- und Entwicklungsprogrammen
Weltweite Aufstiegs- und Versetzungsmöglichkeiten
Veranstaltungen und Wellness-Programme für Kollegen
Wollen Sie Teil dieser einzigartigen und spannenden Neueröffnung sein?
Dann freuen wir uns sehr über Ihre Bewerbung!
Advertised: 14 Feb 2022 W. Europe Standard Time
Applications close:
Deadline: 09-06-2024
Click to apply for free candidate
Report job
SIMILAR JOBS
-
⏰ 27-05-2024🌏 Baar, Zug ZG
-
⏰ 27-05-2024🌏 Gland, Vaud VD
-
⏰ 27-05-2024🌏 Neuchâtel, Neuchâtel NE
-
⏰ 27-05-2024🌏 Arbon, Thurgau TG
-
⏰ 27-05-2024🌏 Aarau, Aargau AG
-
⏰ 27-05-2024🌏 Zürich, Zürich ZH
-
⏰ 27-05-2024🌏 Zürich, Zürich ZH
-
⏰ 27-05-2024🌏 Zürich, Zürich ZH
-
⏰ 27-05-2024🌏 Genève, Genève GE
-
⏰ 27-05-2024🌏 Einsiedeln, Schwyz SZ