Job type: Temps plein, Temps de travail : 90-100%

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The legendary Hotel Palace Luzern first opened in 1906 and is in the heart of the city, on the shores of Lake Lucerne. After a complete multi-million-franc renovation, the Mandarin Oriental Palace, Luzern is delighted to reopen the doors for its colleagues and guests this summer.

The Mandarin Oriental Palace, Luzern will comprise 136 rooms and suites offering excellent views of the lake and mountains.

Three restaurants, one bar together with a variety of social and meeting facilities, a spa and a fitness room will enchant our guests.

As Assistant Room Service Manager, you will be responsible for the following duties :
  • Representing and supporting the Room Service Manager
  • Managing the Room Service department



  • Coordinating the daily work and guaranteeing smooth and guest-oriented work processes in close cooperation with all the departments of the house
  • Taking and preparing orders by telephone
  • Professional in-room serving of food and drinks
  • Professional advice and customer care for our guests
  • Excellent product and sales knowledge



  • Deliver in room dining order to the guests in a timely manner, within the quoted time
  • Check accuracy of order before delivering – be sure it is complete.
  • Assisting and preparing all VIP amenities
  • Ensuring guest satisfaction with the highest quality standards and professional handling of guest complaints
  • Promoting the development of employees, conducting feedback and appraisal interviews



  • Creation and control of rosters and holiday planning
  • Project and administrative tasks management
  • Complying with hygiene regulations and cleanliness within the framework of the HACCP guidelines



As Assistant Room Service Manager, we expect from you:
  • Completed vocational training in the upscale hotel or catering industry, ideally 2-3 years of professional experience in a similar position
  • Leadership, organizational skills and the ability to lead a team of employees from different cultures with sensitivity and discipline
  • Expressiveness, open-mindedness and team spirit
  • Written and verbal communication skills - guests will come to you with both complaints and positive feedback
  • High quality awareness and a sense for trends



  • Good IT skills, knowledge of the Infrasys cash register system and the SevenRooms booking system would be an advantage
  • Excellent manners and well-groomed appearance, as well as a positive charisma
  • Resilience and flexibility - your position will include night, weekend and holiday shifts
  • Very good knowledge of German and English. Additional foreign language skills are an advantage



We offer our Assistant Room Service Manager world class benefits, including but not limited to:
  • Discounts on hotel stays and dining across the group
  • Colleague recognition and reward programmes
  • An exciting range of learning and development programmes
  • Opportunities for promotion and transfers worldwide



  • Colleague Social events and Wellness programmes



Do you want to be part of this unique new opening?

We look forward to receiving your application!

Das legendäre Hotel Palace Luzern wurde erstmals im Jahr 1906 eröffnet und befindet sich im Herzen der Stadt Luzern, am Ufer des Vierwaldstättersees.

Nach einer Multi-Millionen-Franken-Renovierung freut sich das Mandarin Oriental Palace, Luzern im Spätsommer 2022, seine Türen für Kollegen und Gäste zu öffnen.

Das Hotel verfügt über 136 Zimmer und Suiten mit herrlichem Blick auf den Vierwaldstättersee und die Berge. Drei Restaurants, eine Bar mit wunderschöner Terrasse, der Meeting- und Eventbereich, der Spa sowie ein Fitnessraum runden das vielfältige Angebot für unsere Gäste ab.

Als Assistant Room Service Manager:in werden Sie verantwortlich für folgende Aufgabensein:
  • Vertretung und Unterstützung des Room Service Managers
  • Leitung der Room Service Abteilung



  • Koordination der täglichen Arbeit und Gewährleistung eines reibungslosen und gästeorientierten Arbeitsablaufs in enger Zusammenarbeit mit allen Abteilungen des Hauses
  • Telefonische Bestellannahme und -vorbereitung
  • Professionelles Servieren von Speisen und Getränken auf den Zimmern
  • Professionelle Beratung und Betreuung unserer Gäste
  • Ausgezeichnete Produkt- und Verkaufskenntnisse



  • Pünktliche Lieferung der Speisenbestellung im Zimmer an die Gäste innerhalb der angegebenen Zeit
  • Überprüfung der Bestellung vor der Auslieferung - stellen Sie sicher, dass sie vollständig ist
  • Vorbereitung aller VIP-Annehmlichkeiten
  • Sicherstellung der Gästezufriedenheit mit höchsten Qualitätsstandards und professionellem Umgang mit Gästebeschwerden
  • Förderung der Entwicklung der Mitarbeiter, Durchführung von Feedback- und Beurteilungsgesprächen



  • Erstellung und Kontrolle von Dienstplänen und Urlaubsplanung
  • Management von Projekten und administrativen Aufgaben
  • Einhaltung von Hygienevorschriften und Sauberkeit im Rahmen der HACCP-Richtlinien



Als Assistant Room Service Manager:in erwartenwir von Ihnen:
  • Eine abgeschlossene Berufsausbildung in der gehobenen Hotellerie oder Gastronomie. 2-3 Jahre Berufserfahrungen in einer vergleichbaren Position
  • Führungsstark, Organisationstalent und die Fähigkeit, ein Team von Mitarbeitern verschiedenster Kulturkreise einfühlsam und mit Disziplin zu führen
  • Ausdrucksfähigkeit, Aufgeschlossenheit sowie Teamfähigkeit
  • Kommunikative Fähigkeiten – die Gäste werden sich sowohl mit Beschwerden als auch positivem Feedback an Sie wenden
  • Hohes Qualitätsbewusstsein und ein Gespür für Trends



  • Gute EDV-Kenntnisse, Kenntnisse des Kassensystems Infrasys und des Buchungssystems SevenRooms wären von Vorteil
  • Exzellente Umgangsformen und gepflegtes Äusseres, sowie eine positive Ausstrahlung
  • Flexibilität und Belastbarkeit– zu Ihrer Position gehören Wochenend- und Feiertagsschichten
  • Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse. Weitere Fremdsprachenkenntnisse sind von Vorteil



Wir schenken unserem/ unserer Assistant Room Service Manager:in weltklasse Vorteile, einschließlich, aber nicht beschränkt auf:
  • Rabatte auf Hotelaufenthalte und F&B in der gesamten Gruppe
  • Anerkennungs- und Belohnungsprogramme für Kollegen
  • Spannendes Angebot an Schulung- und Entwicklungsprogrammen
  • Weltweite Aufstiegs- und Versetzungsmöglichkeiten



  • Veranstaltungen und Wellness-Programme für Kollegen



Wollen Sie Teil dieser einzigartigen und spannenden Neueröffnung sein?

Dann freuen wir uns sehr über Ihre Bewerbung!

Advertised: 02 Mar 2022 W. Europe Standard Time
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Deadline: 18-05-2024

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