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Position: Lobby Lounge Manager (M/F/D) (Full time #537851)
Property / Office: Mandarin Oriental Savoy, Zurich
Location: Zurich, Switzerland

Mandarin Oriental Savoy, Zurich is located in the heart of the old town, within the main business centre, close to the city’s leisure attractions and a short walk from the shores of Lake Zurich. Mandarin Oriental Savoy, Zurich features 80 guestrooms and suites and three dining outlets, comprising an all-day dining venue, a speciality restaurant, and a lobby lounge. The property is ideally placed for meetings and gatherings, and the renovation enhanced conference and event facilities, including a grand historic ballroom.


As Lobby Lounge Manager you are responsible for the following duties:

  • Creation and control of duty rosters and vacation planning
  • Ensuring smooth and guest-oriented work processes in the Lobby Lounge in close cooperation with all departments of the hotel
  • Promoting the further development of employees, conducting feedback and appraisal interviews
  • Coordinating daily work to ensure a smooth service process in accordance with our quality standards in our Lobby Lounge
  • Personal care and advice for our guests
  • Ensuring guest satisfaction with the highest quality standards and professional handling of guest complaints
  • Introducing new strategies in relation to guest service and sales opportunities
  • Taking on projects and other administrative tasks

As Lobby Lounge Manager we expect from you:

  • Completed vocational training in the upscale hotel or catering industry, ideally 2-3 years of professional experience in a similar position
  • Leadership, organizational skills and the ability to lead a team of employees from different cultures with sensitivity and discipline
  • Expressiveness, open-mindedness and team spirit
  • Written and verbal communication skills - guests will come to you with both complaints and positive feedback
  • High quality awareness and a sense for trends
  • Good IT skills, knowledge of the Infrasys cash register system and the SevenRooms booking system would be an advantage
  • Excellent manners and well-groomed appearance, as well as a positive charisma
  • Resilience and flexibility - your position will include night, weekend and holiday shifts
  • Very good knowledge of German and English, additional foreign language skills are an advantage

We offer our Lobby Lounge Managerworldclass benefits, including but not limited to:

  • Discounts on hotel stays and dining across the group
  • Colleague recognition and reward programmes
  • An exciting range of learning and development programmes
  • Opportunities for promotion and transfers worldwide
  • Colleague Social events and Wellness programmes

Do you want to be part of this unique new opening?

We look forward to receiving your application!


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Das Mandarin Oriental Savoy, Zürich befindet sich im Herzen der Altstadt, im Hauptgeschäftszentrum, in der Nähe der Freizeitattraktionen der Stadt und nur einen kurzen Spaziergang vom Ufer des Zürichsees entfernt. Das Mandarin Oriental Savoy, Zürich verfügt über 80 Gästezimmer und Suiten sowie drei gastronomische Einrichtungen, darunter ein ganztägig geöffnetes Restaurant, ein Spezialitätenrestaurant und eine Lobby Lounge. Das Hotel ist mit seinen neu renovierten Veranstaltungseinrichtungen, einschließlich eines großen historischen Ballsaals, ideal für Meetings und Veranstaltungen geeignet.


Als Lobby Lounge Manager werden Sie verantwortlich für folgendeAufgabensein:

  • Erstellung und Kontrolle der Dienstpläne und Urlaubsplanung
  • Sicherstellung reibungsloser und gästeorientierter Arbeitsabläufe der Lobby Lounge in enger Zusammenarbeit mit allen Abteilungen des Hauses
  • Förderung der Weiterentwicklung der Mitarbeiter, Führung von Feedback- und Beurteilungsgesprächen
  • Koordinierung der täglichen Arbeiten, um einen reibungslosen Serviceablauf, entsprechend unserer Qualitätsstandards in unserer Lobby Lounge zu gewähren
  • Persönliche Betreuung und Beratung unserer Gäste
  • Sicherstellung der Gästezufriedenheit mit höchsten Qualitätsstandards sowie professioneller Umgang mit Gästebeschwerden
  • Neue Strategien in Bezug auf Gästeservice und Verkaufsmöglichkeiten einleiten
  • Übernahme von Projekten und weiteren administrativen Aufgaben

Als Lobby Lounge Managererwartenwir von Ihnen:

  • Eine abgeschlossene Berufsausbildung in der gehobenen Hotellerie oder Gastronomie und idealerweise 2-3 Jahre Berufserfahrungen in einer vergleichbaren Position
  • Führungsstark, Organisationstalent und die Fähigkeit ein Team von Mitarbeitenden verschiedenster Kulturkreise einfühlsam und mit Disziplin zu führen
  • Ausdrucksfähigkeit, Aufgeschlossenheit sowie Teamfähigkeit
  • Kommunikative Fähigkeiten, schriftliche als auch mündliche – die Gäste werden sich sowohl mit Beschwerden als auch positivem Feedback an Sie wenden
  • Hohes Qualitätsbewusstsein und ein Gespür für Trends
  • Gute EDV-Kenntnisse, wünschenswert wären Kenntnisse mit dem Kassensystem Infrasys und dem Buchingsystem SevenRooms
  • Exzellente Umgangsformen und gepflegtes Äusseres sowie eine positive Ausstrahlung
  • Flexibilität und Belastbarkeit– zu Ihrer Position gehören Wochenend- und Feiertagsschichten
  • Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse, weitere Fremdsprachenkenntnisse sind von Vorteil

Wir schenken unserem/ unserer Lobby Lounge Managerweltklasse Vorteile, einschließlich, aber nicht beschränkt auf:

  • Rabatte auf Hotelaufenthalte und F&B in der gesamten Gruppe
  • Anerkennungs- und Belohnungsprogramme für Kollegen
  • Spannendes Angebot an Schulung- und Entwicklungsprogrammen
  • Weltweite Aufstiegs- und Versetzungsmöglichkeiten
  • Veranstaltungen und Wellness-Programme für Kollegen

Wollen Sie Teil dieser einzigartigen und spannenden Neueröffnung sein?

Dann freuen wir uns sehr über Ihre Bewerbung!

Advertised: 08 Jan 2024 W. Europe Standard Time
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Frist: 04-06-2024

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