Sous Chef (m/f/d)

Mandarin Oriental Hotel Group

Aussicht: 133

Update Tag: 17-04-2024

Ort: Luzern LU

Kategorie: Schönheit / Wellness

Industrie:

Jobtyp: 100%, Temps de travail : 90-100%

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Jobinhalt

Position: Sous Chef (m/f/d) (Full time #534920)
Property / Office: Mandarin Oriental Palace, Luzern
Location: Luzern, Switzerland

The legendary Hotel Palace Luzern first opened in 1906 and is in the city on the shores of Lake Lucerne. After a complete renovation, the Mandarin Oriental Palace, Luzern reopened its doors in September 2022. It comprises 136 rooms and suites offering excellent views over the lake and mountains. Three restaurants, one bar together with a variety of meeting facilities, a Spa and a fitness room roundup our offer for our Guests.


As Sous Chef you are responsible for the following duties:

  • Understanding and communicating all corporate and hotel policies as well as standard operating procedures.
  • Supervising the day-to- day operation of the kitchen outlet
  • Assisting the Executive Sous Chef in controlling and analysing on on-going basis the following:
  • Food Quality and Service execution
  • Staff training and performance
  • Sanitation, cleanliness and hygiene
  • Providing leadership, direction and support to all culinary colleagues at all time.
  • Creating and maintaining a positive synergy between all kitchen outlets to assure maximum efficiency.
  • Ensuring the monthly par stock adjustments of all operating equipment is updated in the kitchen you been assigned to.
  • Maintaining a close relationship with key members of the culinary department such as Executive Chef, F&B director and assistant, restaurant and outlets managers.
  • Monitoring daily food production and handling, oversee inventories.
  • Ensuring that all dishes: cold and hot are all prepared as per the standards set by the Executive Chef.

As a Sous Chef we expect from you:

  • A completed vocational training in the upscale hotel industry or gastronomy. Ideally 3-5 years of professional experience in a comparable position.

  • Good IT skills, knowledge of the Infrasys cash register system and the SevenRooms booking system would be an advantage.

  • Communicative skills - guests will contact you with complaints as well as positive feedback.

  • Strong leadership skills.


  • High level of commitment as well as a structured, results-oriented and independent way of working.

  • High quality awareness.

  • Engaging communication and expression skills, open-mindedness as well as teamwork skills.

  • Flexibility and resilience - your position includes weekend and holiday shifts.

  • Excellent manners and well-groomed appearance, as well as a positive charisma.

  • Very good knowledge of German and English. Further foreign language skills are an advantage.


We offer our Chef de Rang the followingbenefits:

  • Discounts on hotel stays and restaurants across the group as well as the Swiss Deluxe Hotels

  • Colleague recognition and reward programs

  • An exciting range of learning and development programs

  • Opportunities for promotion and transfers worldwide

  • Colleague Social events and Wellness programs


Do you want to be part of this unique new opening?

We look forward to receiving your application!


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Das legendäre Hotel Palace Luzern wurde erstmals im Jahr 1906 eröffnet und befindet sich in Luzern am Ufer des Vierwaldstättersees. Nach einer kompletten Renovierung eröffnete das Mandarin Oriental Palace, Luzern im September 2022 seine Türen für Kollegen und Gäste. Das Hotel verfügt über 136 Zimmer und Suiten mit herrlichem Blick auf den Vierwaldstättersee und die Berge. Drei Restaurants, eine Bar mit wunderschöner Terrasse, der Meeting- und Eventbereich, der Spa sowie ein Fitnessraum runden das vielfältige Angebot für unsere Gäste ab.


Als Sous Chef sind Sie für folgendeAufgabenverantwortlich:

  • Verstehen und Vermitteln aller Unternehmens- und Hotelrichtlinien sowie der "Standard Operating Procedures"
  • Beaufsichtigung des täglichen Betriebs in der Küche
  • Unterstützung des Executive Sous Chefs bei der laufenden Kontrolle und Analyse der folgenden Punkte:
    • Qualität der Speisen und Ausführung des Services
    • Ausbildung und Leistung des Personals
    • Hygiene, Sauberkeit und Hygiene
  • Führung, Anleitung und Unterstützung aller Küchenmitarbeiter zu jeder Zeit.
  • Schaffung und Aufrechterhaltung einer positiven Synergie zwischen allen Küchenabteilungen, um eine maximale Effizienz zu gewährleisten.
  • Aufrechterhaltung einer engen Beziehung zu den wichtigsten Mitgliedern der kulinarischen Abteilung wie Executive Chef, F&B-Direktor und Assistent, Restaurant- und Filialleiter.
  • Überwachung der täglichen Lebensmittelproduktion und der Lagerbestände.
  • Sicherstellen, dass alle kalten und warmen Gerichte gemäß den vom Küchenchef festgelegten Standards zubereitet werden.

Als Sous Chef erwarten wir von Ihnen:

  • Eine abgeschlossene Berufsausbildung in der gehobenen Hotellerie oder Gastronomie. Idealerweise 3-5 Jahre Berufserfahrung in einer vergleichbaren Position

  • Gute EDV-Kenntnisse, wünschenswert wären Kenntnisse mit dem Kassensystem Infrasys und dem Buchingsystem SevenRooms

  • Kommunikative Fähigkeiten – die Gäste werden sich sowohl mit Beschwerden als auch positivem Feedback an Sie wenden

  • Hohes Engagement sowie eine strukturierte, ergebnisorientierte und selbstständige Arbeitsweise

  • Gute Führungsfähigkeit
  • Hohes Qualitätsbewusstsein

  • Mitreissende Kommunikations- und Ausdrucksfähigkeit, Aufgeschlossenheit sowie Teamfähigkeit

  • Flexibilität und Belastbarkeit– zu Ihrer Position gehören Wochenend- und Feiertagsschichten

  • Exzellente Umgangsformen und gepflegtes Äusseres sowie eine positive Ausstrahlung

  • Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse, weitere Fremdsprachenkenntnisse sind von Vorteil


Wir bieten unserem Chef de Rang folgende Vorteile:

  • Rabatte auf Hotelaufenthalte und Gastronomie in der gesamten Gruppe sowie Swiss Deluxe Hotels

  • Anerkennungs- und Belohnungsprogramme für Kollegen

  • Spannendes Angebot an Schulungs- und Entwicklungsprogrammen

  • Weltweite Aufstiegs- und Versetzungsmöglichkeiten

  • Veranstaltungen und Wellness-Programme für Kollegen


Wollen Sie Teil unseres Teams werden?

Dann freuen wir uns sehr über Ihre Bewerbung!


Advertised: 03 May 2023 W. Europe Daylight Time
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Frist: 01-06-2024

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