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The legendary Hotel Palace Luzern first opened in 1906 and is in the heart of the city, on the shores of Lake Lucerne. After a complete multi-million-franc renovation, the Mandarin Oriental Palace, Luzern is delighted to reopen the doors for its colleagues and guests this summer.

The Mandarin Oriental Palace, Luzern will comprise 136 rooms and suites offering excellent views of the lake and mountains.

2 restaurants, one bar together with a variety of social and meeting facilities, a spa and a fitness room will enchant our guests.

As Front Office Supervisor, you will be responsible for the following duties :
  • Ensuring smooth and efficient work processes during the shift
  • Supporting and representing the Front Office Manager and Assistant Front Office Manager in their absence
  • Check-Ins und Check-Outs of our guests
  • Assisting guests with any request from billing questions to local knowledge to provide memorable guest experiences, if needed across departments
  • Supporting, training and coaching the Front Office Agents
  • Noting guest preferences to anticipate needs
  • Professional guest complaints handling, from taking to solving
  • Entering bookings in the absence of the reservations department



As Front Office Supervisor, we expect from you:
  • Completed vocational training in the hotel industry. Several years of management experience in the Front Office department in the upscale hospitality
  • Good computer skills, PMS knowledge
  • Written and verbal communication skills - guests will come to you with both complaints and positive feedback; you are always approachable
  • Organizational skills and flexibilty – your position will include weekend and holiday shifts
  • Excellent manners and well-groomed appearance, as well as a positive charisma
  • Open-mindedness and team spirit
  • Very good knowledge of German and English. Other foreign languages are an advantage



We offer our Front Office Supervisor world class benefits, including but not limited to:
  • Discounts on hotel stays and dining across the group
  • Colleague recognition and reward programmes
  • An exciting range of learning and development programmes
  • Opportunities for promotion and transfers worldwide
  • Colleague Social events and Wellness programmes



Do you want to be part of this unique new opening? We look forward to receiving your application!

Bereit für eine neue Herausforderung als Front Office Supervisor:in?

Wir suchen eine:n Front Office Supervisor:infür das Pre-Opening Team des neuen Mandarin Oriental Palace, Luzern ab Juni 2022!

Das ikonische Hotel Palace Luzern wurde erstmals im Jahr 1906 eröffnet und befindet sich im Herzen der Stadt Luzern, am Ufer des Vierwaldstättersees.

Nach der kompletten Multi-Millionen-Franken-Renovierung, freut sich das Mandarin Oriental Palace, Luzern diesen Sommer seine Türen wieder für Kollegen und Gäste zu öffnen.

Das Mandarin Oriental Palace, Luzern wird über 136 Zimmer und Suiten mit herrlichem Blick auf den See und die Berge verfügen. Zwei Restaurants, eine Bar, Meeting und Events Räume, einen Spa sowie einen Fitnessraum werden für angenehme Unterhaltung unserer Gäste sorgen.

Als Front Office Supervisor:in werden Sie verantwortlich für folgende Aufgabensein:
  • Sicherstellung reibungsloser und effizienter Arbeitsabläufe während der Schicht
  • Unterstützung und Vertretung des Front Office Managers und Assistant Front Office Managers in deren Abwesenheit
  • Check-Ins und Check-Outs unserer Gäste
  • Bearbeitung aller Belangen der Gäste, von Fragen zur Abrechnung bis hin zu Ortskenntnissen, auch abteilungsübergreifend
  • Unterstützung, Training und Coaching der Front Office Agents
  • Vermerken von Gästepräferenzen, um Bedürfnisse zu antizipieren
  • Handhabung von Gästereklamationen von der Annahme bis zur Lösungsfindung
  • Annahme und Bearbeitung von Reservierungen in Abwesenheit der Reservierungsabteilung



Als Front Office Supervisor:in erwarten wir von Ihnen :


  • Eine abgeschlossene Berufsausbildung in der Hotellerie und mehrjährige Berufserfahrung im Front Office Bereich der gehobenen Hotellerie
  • Gute EDV-Kenntnisse, Kenntnisse von PMS
  • Kompetenzen in der schriftlichen und mündlichen Kommunikation – die Gäste werden sich sowohl mit Beschwerden als auch positivem Feedback an Sie wenden. Deshalb sind Sie immer offen und ansprechbar.
  • Organisationstalent und Flexibilität – zu Ihrer Position gehören Wochenend- und Feiertagsschichten
  • Exzellente Umgangsformen und gepflegtes Äußeres, eine positive Ausstrahlung
  • Aufgeschlossenheit und Teamfähigkeit
  • Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse. Weitere Fremdsprachenkenntnisse sind von Vorteil



Wir schenken unserem/ unserer Front Office Supervisor:in weltklasse Vorteile, einschliesslich, aber nicht beschränkt auf:
  • Rabatte auf Hotelaufenthalte und F&B in der gesamten Gruppe
  • Anerkennungs- und Belohnungsprogramme für Kollegen
  • Spannendes Angebot an Schulung- und Entwicklungsprogrammen
  • Weltweite Aufstiegs- und Versetzungsmöglichkeiten
  • Veranstaltungen und Wellness-Programme für Kollegen



Wollen Sie Teil dieser einzigartigen und spannenden Neueröffnung sein? Dann freuen wir uns sehr über Ihre Bewerbung!

Advertised: 07 Feb 2022 W. Europe Standard Time
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Deadline: 09-06-2024

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