Guest Experience Agent (m/f/d)

Mandarin Oriental Hotel Group

View: 133

Update day: 20-04-2024

Location: Lucerne Luzern LU

Category: Other

Industry: Hospitality

Position: Entry level

Job type: Full-time

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Job content

The legendary Hotel Palace Luzern first opened in 1906 and is in the heart of the city, on the shores of Lake Lucerne. After a complete multi-million-franc renovation, the Mandarin Oriental Palace, Luzern reopened the doors for its colleagues and guests in September 2022. The Mandarin Oriental Palace, Luzern will comprise 136 rooms and suites offering excellent views of the lake and mountains.  Three restaurants, one bar together with a variety of social and meeting facilities, a spa and a fitness room enchant our guests.  As Guest Experience Agent, you will be responsible for the following duties:
  • Creating outstanding arrival and departure experiences
  • Assisting with billing and invoicing
  • Establishing and developing personal contact with all our guests and providing continuous care, comfort and warmth throughout their stay
  • Ensuring compliance with health and safety regulations
  • Other responsibilities include performing all administrative and operative tasks and ensuring consistent knowledge of our Mission Statement, Pillars and all other service standards
  • Anticipate up-selling and cross-selling opportunities encouraging our guests to use the hotel facilities for their enjoyment
As Guest Experience Agent, We Expect From You
  • Completed vocational training in the hotel industry. Experience in the Front Office department in the upscale hospitality
  • Teamwork, organizational skills and good time management
  • Good computer skills, PMS knowledge
  • Written and verbal communication skills - guests will come to you with both complaints and positive feedback, so you always will be approachable
  • Flexibility and resilience - your position will include weekend and holiday shifts
  • Excellent manners, well-groomed appearance, as well as a positive charisma
  • Very good knowledge of German and English. Other foreign languages are an advantage
We offer our Guest Experience Agent worldclass benefits, including but not limited to:
  • Discounts on hotel stays and dining across the group 
  • Colleague recognition and reward programs 
  • An exciting range of learning and development programs 
  • Opportunities for promotion and transfers worldwide 
  • Colleague Social events and Wellness programs 
 Do you want to be part of this unique new opening?  We look forward to receiving your application! Das legendäre Hotel Palace Luzern wurde erstmals im Jahr 1906 eröffnet und befindet sich im Herzen der Stadt Luzern, am Ufer des Vierwaldstättersees.Nach einer Multi-Millionen-Franken-Renovierung freut sich das Mandarin Oriental Palace, Luzern, seit Spätsommer 2022, seine Türen für Kollegen und Gäste geöffnet zu haben.Das Hotel verfügt über 136 Zimmer und Suiten mit herrlichem Blick auf den Vierwaldstättersee und die Berge. Drei Restaurants, eine Bar mit wunderschöner Terrasse, der Meeting- und Eventbereich, der Spa sowie ein Fitnessraum runden das vielfältige Angebot für unsere Gäste ab.Als Guest Experience Agent werden Sie verantwortlich für folgendeAufgabensein:
  • außergewöhnliche Ankunfts- und Abreiseerlebnisse schaffen
  • Rechnungsstellung und Abrechnung
  • Persönliche Kontakte zu allen unseren Gästen aufbauen und pflegen und ihnen während ihres gesamten Aufenthalts ständige Betreuung, Wohlbefinden und Herzlichkeit bieten
  • Beachtung der Gesundheits- und Sicherheitsvorschriften
  • Zu den weiteren Aufgaben gehören sämtliche administrativen und operativen Aufgaben sowie eine umfassende Kenntnis unseres Mission Statement, unserer Pillars und allen anderen Servicestandards
  • Sie erkennen Möglichkeiten für Up-Selling und Cross-Selling und ermuntern unsere Gäste, die Hoteleinrichtungen zu ihrem Vergnügen zu nutzen
Als Guest Experience Agent Erwarten Wir Von Ihnen
  • Eine abgeschlossene Berufsausbildung in der Hotellerie und Erfahrung im Front Office Bereich der gehobenen Hotellerie
  • Teamarbeit, Organisationstalent und gutes Zeitmanagement
  • Gute EDV- und PMS Kenntnisse
  • Kompetenzen in der schriftlichen und mündlichen Kommunikation – die Gäste werden sich sowohl mit Beschwerden als auch positivem Feedback an Sie wenden, deshalb sind Sie immer offen und ansprechbar
  • Resilienz und Flexibilität – zu Ihrer Position gehören Wochenend- und Feiertagsschichten
  • Ausgezeichnete Umgangsformen, aufgeschlossen, gepflegtes Auftreten sowie eine positive Ausstrahlung
  • Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse, weitere Fremdsprachen von Vorteil
Wir schenken unserem/ unserer Guest Experience Agent weltklasse Vorteile, einschliesslich, aber nicht beschränkt auf:
  • Rabatte auf Hotelaufenthalte und F&B in der gesamten Gruppe 
  • Anerkennungs- und Belohnungsprogramme für Kollegen 
  • Spannendes Angebot an Schulung- und Entwicklungsprogrammen 
  • Weltweite Aufstiegs- und Versetzungsmöglichkeiten 
  • Veranstaltungen und Wellness-Programme für Kollegen 
 Wollen Sie Teil dieser einzigartigen und spannenden Neueröffnung sein?  Dann freuen wir uns sehr über Ihre Bewerbung!  
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Deadline: 04-06-2024

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