Loading ...
Loading ...
Housekeeping Supervisor
☞ Mandarin Oriental Hotel Group
View: 148
Update day: 25-04-2024
Category: Other
Industry: Hospitality
Position: Mid-Senior level
Job type: Full-time
Loading ...
Job content
The legendary Hotel Palace Luzern first opened in 1906 and is in the heart of the city, on the shores of Lake Lucerne. After a complete multi-million-franc renovation, the Mandarin Oriental Palace, Luzern is delighted to reopen the doors for its colleagues and guests this summer.The Mandarin Oriental Palace, Luzern will comprise 136 rooms and suites offering excellent views of the lake and mountains.2 restaurants, one bar together with a variety of social and meeting facilities, a spa and a fitness room will enchant our guests.As Housekeeping Supervisor, you will be responsible for the following duties:- Representing the Executive Housekeeper and Assistant Executive Housekeeper in their absence
- Allocation and coordination of teams in early and late shifts
- Inventory support
- Project and administrative tasks management
- Independent organization of a smooth process of your shift
- Supporting, training and coaching the Housekeeping team
- Checking rooms and public areas
- Compliance with all hygiene and Mandarin Oriental quality standards
- Coordination of additional tasks on the floor
- Noting guest preferences to anticipate needs and satisfying guest requirements in Housekeeping to offer a memorable guest experience
- Handling guest complaints, from taking to solving
- Completed vocational training in the hotel industry and first experience in Housekeeping
- Good computer skills, ideally with a PMS knowledge
- Communication skills – guests will come to you with both complaints and positive feedback. You will also have an open ear for colleagues. You will always be approachable
- High quality awareness, excellent manners and well-groomed appearance, as well as a positive charisma
- Open-mindedness, sense of responsibility and team spirit
- Organizational skills, resilience and flexibility – your position includes weekend and holiday shifts
- Very good knowledge of German and English. Other foreign languages are advantageous
- Discounts on hotel stays and dining across the group
- Colleague recognition and reward programmes
- An exciting range of learning and development programmes
- Opportunities for promotion and transfers worldwide
- Colleague Social events and Wellness programmes
- Vertretung des Executive Housekeeper:in sowie Assistant Executive Houskeeper in ihrer Abwesenheit
- Einteilung und Koordination der Teams im Früh- und Spätdienst
- Unterstützung bei Inventuren
- Übernahme von Projekten und weiteren administrativen Aufgaben
- Eigenverantwortliche Organisation eines reibungslosen Ablaufs Ihrer Schicht
- Unterstützung, das Trainieren und Coachen der Housekeeping Mitarbeiter
- Kontrolle der gereinigten Zimmer, öffentlichen Bereiche sowie back Bereiche
- Einhaltung aller Hygiene- und Mandarin Oriental Qualität Standards
- Koordinierung von Zusatzaufgaben auf der Etage
- Vermerken von Gästepräferenzen und Bearbeitung der Wünsche und Fragen der Gäste im Housekeeping Bereich, um unvergessliche Gästeerlebnisse zu schaffen
- Bearbeitung von Gästereklamationen von der Annahme bis zur Lösungsfindung
- Eine abgeschlossene Berufsausbildung in der Hotellerie und erste Erfahrungen im Housekeeping Bereich
- Gute EDV-Kenntnisse, wünschenswert wären Kenntnisse mit einem PMS
- Kommunikative Fähigkeiten – die Gäste werden sich sowohl mit Beschwerden als auch positivem Feedback an Sie wenden. Auch für Mitarbeiter haben Sie immer ein offenes Ohr. Deshalb sind Sie immer ansprechbar.
- Ausgeprägtes Qualitätsbewusstsein, exzellente Umgangsformen und gepflegtes Äusseres, sowie eine positive Ausstrahlung
- Aufgeschlossenheit, Verantwortungsbewusstsein und Teamfähigkeit.
- Organisatorisches Talent, Widerstandsfähigkeit und Flexibilität – zu Ihrer Position gehören Wochenend- und Feiertagsschichten
- Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse. Weitere Fremdsprachenkenntnisse sind von Vorteil
- Rabatte auf Hotelaufenthalte und F&B in der gesamten Gruppe
- Anerkennungs- und Belohnungsprogramme für Kollegen
- Spannendes Angebot an Schulung- und Entwicklungsprogrammen
- Weltweite Aufstiegs- und Versetzungsmöglichkeiten
- Veranstaltungen und Wellness-Programme für Kollegen
Loading ...
Loading ...
Deadline: 09-06-2024
Click to apply for free candidate
Report job
Loading ...
Loading ...
SIMILAR JOBS
-
⏰ 26-05-2024🌏 Buchs (SG), St. Gallen SG
-
⏰ 26-05-2024🌏 Spiez, Bern BE
-
⏰ 26-05-2024🌏 Genève, Genève GE
-
⏰ 26-05-2024🌏 Zürich, Zürich ZH
Loading ...
-
⏰ 26-05-2024🌏 Delémont, Jura JU
-
⏰ 26-05-2024🌏 St. Gallen, St. Gallen SG
-
⏰ 26-05-2024🌏 Reinach (BL), Basel-Landschaft BL
-
⏰ 26-05-2024🌏 Wetzikon (ZH), Zürich ZH
Loading ...
-
⏰ 26-05-2024🌏 Thun, Bern BE
-
⏰ 26-05-2024🌏 Buchs (SG), St. Gallen SG