Marketing Coordinator (H/F)

Whyness SARL

View: 193

Update day: 24-04-2024

Location: Neuchâtel Neuchâtel NE

Category: Marketing / PR Sales

Industry:

Job type: Temps plein, Temporaire, Durée déterminée

Loading ...

Job content

WHYNESS est une société locale (NE, VD, JU, BE) qui propose des services de coaching et de recrutement de personnel fixe et temporaire. Nous jouissons d’un large réseau de contacts dans les domaines de l’horlogerie, l’industrie et les services. Nous avons une réussite reconnue dans la sélection de cadres et de talents dans le domaine commercial, industriel et technique.

WHYNESSrecrute et sélectionne les candidats en Suisse et en Europe, afin de satisfaire les hautes exigences de sa clientèle.

Pour une société située à Neuchâtel nous sommes à la recherche d’un/e :
Marketing Coordinator (H/F)

Pour une mission temporaire d’une durée de 1-2 mois, nous recherchons une personne qui parle couramment l’anglais. Expérience de 4 ans requise dans le marketing en milieu international et de préférence dans le secteur de l’industrie médicale. Profil autonome, débrouillard et avec d’excellentes compétences en communication verbale et écrite. Disponible de suite. Possibilité de travailler depuis le domicile, flexible.

VOS TACHES

3 rd parties Events support

· Coordinate with the sale and marketing team the organization of local, regional 3 rd parties events including : management of contract approval flow (internal legal review process), development of visual or adaptation of existing visual, and logistic organisation with the sale team

· Support approval of marketing tool process

· Track events planning to ensure material availability

Marketing Operational

· Manage logistics for sending key marketing brochures, physical demonstration materials and promotional event materials to sales reps in Europe

· Responsible for the coordination of printed marketing material, including management of translations

· Interface with artwork, communication, translation, and printer agencies/companies

· Develop small piece of marketing collaterals with sale team, under supervision of marketing director and together with agencies

· Responsible to track inventory stock levels for marketing deliverables and ensure ongoing availabilities. This includes tracking stock levels, flagging back-orders and managing backfill

· Support the marketing internal quality systems and processes, including management of approval forms – propose Process improvement

Office Support

· Track, store and manage marketing invoices and payments

· Organize and manage corporate meetings when appropriate

General

· The person is expected to follow and support all Company policies and procedures

· The person must ensure their activities and those of their staff are in compliance with all legal and regulatory requirements applicable to the product lines and assigned markets in which Company participates.
VOTRE PROFIL

· Bachelor degree in marketing, business or communications

· Minimum 4 years of experience in marketing, with at least 2 in marketing operations and/or in a healthcare industry (a plus)

· Marketing Assistant, coordinator and/or marketing communication background

· Fluent in English, good knowledge of German and French is a plus

· International experience and multicultural mindset

· Good verbal and written communication skills Job Description Form

· Ability to prioritize and execute multiple tasks

· Autonomous, able to work with limited guidance (home based, flexible)

· Self-motivated and well organized

· Ability to work in a fast paced

Ce poste temporaire d’une durée de 1-2 mois est à repourvoir dans une société de premier plan. En cas d’intérêt et d’adéquation avec le profil recherché, contactez-nous ou postulez en ligne. Votre dossier sera traité en toute confidentialité.

La durée du contrat : 1-2 mois

Type d’emploi : Temps plein, Temporaire

Télétravail:

  • Oui
Loading ...
Loading ...

Deadline: 08-06-2024

Click to apply for free candidate

Apply

Loading ...
Loading ...

SIMILAR JOBS

Loading ...
Loading ...