Job type: Full-time

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Deine Hauptaufgaben

Als einer unserer Export Office Teamleader spielst du eine entscheidende Rolle in unserem Geschäftsbereich Operations. Ergebnisorientiert setzt du dich für eine korrekte und termingerechte Verzollung der zu exportierenden Sendungen ein. Mit deinem Team von rund 16 Mitarbeitenden stellst du eine termingerechte und fehlerfreie Bearbeitung der täglichen Exportaufträge unserer Kunden sicher. Gemeinsam mit weiteren Teamleadern verbesserst du unsere Export-Prozesse und Abläufe. Du bist auch für das Reporting und die Kostenkontrolle deines Aufgabenfelds verantwortlich. Durch deinen kooperativen Führungsstil gelingt es dir, dein Team für gemeinsame Ziele zu begeistern. Innerhalb deines Teams erkennst du Talente und föderst diese entsprechend.

Du bringst mit
  • Du hast eine Berufsausbildung (EFZ) und hast bereits Führungserfahrungen sammeln können
  • Du interessierst dich für die Express-Logistik und/oder internationale Speditionsbranche
  • Du möchtest dich im Bereich Ausfuhrabfertigung weiterbilden und erfolgreich mit Zollämtern zusammenarbeiten
  • Du inspirierst als Vorbild dein Team und setzt klare Ziele um jeden Tag besser zu werden
  • Dich motiviert es als Teil eines Führungsteams Zusammenarbeit zu verbessern sowie Abläufe und Prozesse des Unternehmens zu optimieren
  • Sympathisch kommunizierst du schriftlich wie mündlich in Deutsch und Englisch (mind. Niveau B)
Was erwartet Dich?

Attraktive Herausforderungen, fünf Wochen Ferien, ein marktgerechtes Gehalt, bezahlte NBU-und Krankentaggeldprämien, eine sorgfältige Einarbeitung, ein motiviertes und engagiertes Team, eine im Flug vergehende Arbeitszeit ohne Wochenend- und Nachtdienste, ÖV-Anbindung, gratis Parkplätze und vieles mehr! Besonders freut sich eine begeisterte Export Office Crew auf Dich.

FedEx was built on a philosophy that puts people first, one we take seriously. We are an equal opportunity employer and we are committed to a diverse and inclusive workforce in which we provide growth opportunities for all

Our Company

FedEx Express is one of the world’s largest express transportation companies and has consistently been selected as one of the top 10 World’s Most Admired Companies by "Fortune" magazine. Every day FedEx delivers for its customers with transportation and business solutions, serving more than 220 countries and territories around the globe. We can serve this global network due to our outstanding team of FedEx team members, who are tasked with making every FedEx experience outstanding.

Our Philosophy

The People-Service-Profit philosophy (P-S-P) describes the principles that govern every FedEx decision, policy or activity. FedEx takes care of our people; they, in turn, deliver the impeccable service demanded by our customers, who reward us with the profitability necessary to secure our future. The essential element in making the People-Service-Profit philosophy such a positive force for the company is where we close the circle, and return these profits back into the business, and invest back in our people. Our success in the industry is attributed to our people. Through our P-S-P philosophy, we have a work environment that encourages team members to be innovative in delivering the highest possible quality of service to our customers. We care for their well-being, and value their contributions to the company.

Our Culture

Our culture is important for many reasons, and we intentionally bring it to life through our behaviors, actions and activities in every part of the world. The FedEx culture and values have been a cornerstone of our success and growth since we began in the early 1970’s. While other companies can copy our systems, infrastructure and processes, our culture makes us unique and is often a differentiating factor as we compete and grow in today’s global marketplace.
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Deadline: 13-05-2024

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