Loading ...

Job content

Position: Human Resources Manager (M/F/D) (Full time #537852)
Property / Office: Mandarin Oriental Savoy, Zurich
Location: Zurich, Switzerland

The Mandarin Oriental Savoy, Zurich is located in the heart of the Old Town, in the main business center, close to the city’s leisure attractions and just a short walk from the shores of Lake Zurich. The Mandarin Oriental Savoy, Zurich has 80 guest rooms and suites and three dining venues, including an all-day dining restaurant, a specialty restaurant and a lobby lounge. The hotel is ideal for meetings and events with its newly renovated event facilities, including a grand historic ballroom.


As Human Resources Manager, you will be responsible for the following duties:

  • Independent handling of the entire personnel administration from A to Z
  • Management and administration of disciplinary procedures in cooperation with the department heads
  • Preparation of wages for handover to the trustee
  • Support and maintenance of social insurance, incl. absence management
  • Operational management of all personnel-related matters of the group
  • Monitoring and implementation of hours controls, vacation days, etc.
  • Develop and monitor a control mechanism for HR metrics
  • Responsible for recruiting, selecting and hiring new employees
  • Plan and implement training and development programs for employees
  • Conducting employee performance reviews, conflict resolution and performance management
  • Ensuring compliance with legal regulations and guidelines
  • Preparing reports and analyzing HR metrics for management
  • Taking on HR projects such as staff parties

As Human Resources Manager, we expect from you:

  • Specialist certificate in human resources or equivalent qualification an advantage
  • Efficient time management, communication and professional presentation skills
  • Excellent organizational, administrative and interpersonal skills
  • Proven experience with HR information systems (MIRUS)
  • Very good MS Office and IT skills
  • Strong leadership experience and the ability to motivate and lead teams
  • Excellent communication and problem solving skills
  • Strong understanding of labor regulations and HR best practices
  • Excellent written and verbal communication skills in German and English. Other foreign language skills are an advantage

Our Human Resources Manager can expect worldclass benefits, including but not limited to:

  • Discounts on hotel stays and dining across the group
  • Colleague recognition and reward programmes
  • An exciting range of learning and development programmes
  • Opportunities for promotion and transfers worldwide
  • Colleague Social events and Wellness programmes

Do you want to be part of this unique new opening?

We look forward to receiving your application!


***


Das Mandarin Oriental Savoy, Zürich befindet sich im Herzen der Altstadt, im Hauptgeschäftszentrum, in der Nähe der Freizeitattraktionen der Stadt und nur einen kurzen Spaziergang vom Ufer des Zürichsees entfernt. Das Mandarin Oriental Savoy, Zürich verfügt über 80 Gästezimmer und Suiten sowie drei gastronomische Einrichtungen, darunter ein ganztägig geöffnetes Restaurant, ein Spezialitätenrestaurant und eine Lobby Lounge. Das Hotel ist mit seinen neu renovierten Veranstaltungseinrichtungen, einschließlich eines großen historischen Ballsaals, ideal für Meetings und Veranstaltungen geeignet.


AlsHuman Resources Manager werden Sie verantwortlich für folgende Aufgaben sein:

  • Eigenverantwortliche Abwicklung der gesamten Personaladministration von A bis Z
  • Management und Verwaltung von Disziplinarverfahren in Zusammenarbeit mit den Abteilungsleitern
  • Vorbereitung des Lohnes zur Übergabe an den Treuhändler
  • Betreuung und Pflege der Sozialversicherungen, inkl. Absenzenmanagement
  • Operative Leitung aller personalbezogenen Angelegenheiten des Unternehmens
  • Überwachung und Implementierung von Stundenkontrollen, Ferientage etc.
  • Entwickeln und Überwachen eines Kontrollmechanismus für HR-Kennzahlen
  • Verantwortlich für die Rekrutierung, Auswahl und Einstellung neuer Mitarbeiter
  • Planung und Umsetzung von Schulungen und Weiterbildungsprogrammen für Mitarbeiter
  • Führung von Mitarbeitergesprächen, Konfliktlösung und Leistungsmanagement
  • Sicherstellung der Einhaltung gesetzlicher Bestimmungen und Richtlinien
  • Erstellung von Berichten und Analysen zu HR-Metriken für das Management
  • Übernahme von HR-Projekten wie bspw. Personalfeiern

Als Human Resources Manager erwarten wir von Ihnen:

  • Fachausweis im Bereich Personal oder äquivalente Qualifikation von Vorteil
  • Effizientes Zeitmanagement, Kommunikation und professionelle Präsentationsfähigkeiten
  • Ausgezeichnete organisatorische, administrative und zwischenmenschliche Fähigkeiten
  • Nachweisbare Erfahrung mit HR-Informationssystemen (MIRUS)
  • Sehr gute MS Office und IT-Kenntnisse
  • Ausgeprägte Führungserfahrung und die Fähigkeit, Teams zu motivieren und zu führen
  • Exzellente Kommunikations- und Problemlösungsfähigkeiten
  • Starkes Verständnis für arbeitsrechtliche Bestimmungen und HR-Best Practices
  • Ausgezeichnete schriftliche und mündliche Kommunikationsfähigkeiten in Deutsch und Englisch. Weitere Fremdsprachenkenntnisse sind von Vorteil

Unser:e Human Resources Manager darf sich über folgende weltklasse Vorteile, einschließlich, aber nicht beschränkt auf, freuen:

  • Rabatte auf Hotelaufenthalte und F&B in der gesamten Gruppe
  • Anerkennungs- und Belohnungsprogramme für Kollegen
  • Spannendes Angebot an Schulung- und Entwicklungsprogrammen
  • Weltweite Aufstiegs- und Versetzungsmöglichkeiten
  • Veranstaltungen und Wellness-Programme für Kollegen

Wollen Sie Teil dieser einzigartigen und spannenden Neueröffnung sein?

Dann freuen wir uns sehr über Ihre Bewerbung!

Advertised: 08 Jan 2024 W. Europe Standard Time
Applications close:

Loading ...
Loading ...

Deadline: 27-05-2024

Click to apply for free candidate

Apply

Loading ...
Loading ...

SIMILAR JOBS

Loading ...
Loading ...