Management Controller 80-100% (m/w/d)
View: 131
Update day: 03-04-2024
Category: Finance / Bank / Stock Part-time
Industry:
Job type: Temps partiel, Temps de travail : 80-100%
Job content
About us
LGT is the world’s largest family-owned and managed Private Banking and Asset Management Group. For more than 100 years it has been fully owned and managed by the Princely House of Liechtenstein, which is also one of our biggest clients.
With around 600 employees, LGT Bank Switzerland has established itself as a renowned Swiss private bank and is an excellent address for both wealthy private clients and employees - this was also confirmed last year by the independent institute "Great Place To Work", which awarded LGT Bank Switzerland the title of one of the best employers in Switzerland.
Your challenge
In dieser Funktion sind Sie dem Private Banking angegliedert und innerhalb eines Teams verantwortlich für umfassende Führungskontrollen des Marktes Onshore. Sie stellen sicher, dass die definierten Vorgaben dem zeitlichen und qualitativ hohen Standard entsprechend umgesetzt werden und stehen hierzu in regelmässigem Austausch mit den Leitern und Kundenberatern an verschiedenen Standorten sowie den entsprechenden Fachabteilungen. Zu Ihren weiteren Aufgaben gehören die monatliche Erstellung von Reportings sowie diverse Überwachungs- und Kontrollaufgaben mit den Schwerpunkten Issue Management, Cross Border und Ad-hoc Analysen.
Nach der Einarbeitung übernehmen Sie selbständig die Verantwortung der Führungskontrollen für diesen Markt und unterstützen ihre Teamkollegen als Stellvertreter und bei weiteren Controllingaufgaben.
Your profile
Sie verfügen über eine Ausbildung mit Schwerpunkt Banking & Finance und mehrere Jahre Erfahrung im Banking, vorzugsweise im Kundenbereich oder Audit. Die Bereiche operationelle Risiken sowie gesetzliche und regulatorische Vorgaben interessieren Sie sehr. Daneben bringen Sie eine hohe IT-Affinität mit und gehen gekonnt mit der MS-Office Palette (insbesondere Excel) um. Nebst Ihren sehr guten analytischen und starken kommunikativen Fähigkeiten besitzen Sie eine rasche Auffassungsgabe, arbeiten äusserst genau, sind belastbar und haben ein sicheres Auftreten. Ihre selbständige und flexible Arbeitsweise sowie sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift runden Ihr Profil ab.
Benefits at LGT
A great place to work – a great place to have impact:LGT promotes diversity among its employees. We believe that an inclusive and appreciative corporate culture is the driver for a great workplace and provides the opportunity to create a unique and successful team. That’s why our employees can also benefit from many additional benefits.
Family & Work:
- Various flexible work models
- Sabbatical
- At least 25 days annual leave, depending on age
- Special paid leave options
- Maternity and paternity leave, options for further parental leave
Your Health:
- Employee health and wellbeing program
- Subsidized classes (yoga, fitness)
- Healthy meal options
- Fresh fruit supplied daily
Growing Together:
- Internal courses
- External courses offered by the Liechtenstein Academy
- Support for external training and further education
- Coaching and mentoring programs
- International assignments
- Intrapreneurship program
Perks & Advantages:
- Discounts on LGT banking products and services
- LGT co-investments
- Discounts on health and property insurance
- Pension plan with individualized options
- Various mobility/e-mobility initiatives
- Recognition of major life events
Do you feel addressed?Then simply fill out the online application. We look forward to getting to know you.
Contact
Michael Bereiter
HR Business Partner+41 (44) 2508421
Deadline: 18-05-2024
Click to apply for free candidate
Report job
SIMILAR JOBS
-
⏰ 06-05-2024🌏 Wallisellen, Zürich ZH
-
⏰ 06-05-2024🌏 Wallisellen, Zürich ZH
-
⏰ 06-05-2024🌏 Kloten, Zürich ZH
-
⏰ 05-05-2024🌏 Wallisellen, Zürich ZH
-
⏰ 07-05-2024🌏 Zürich, Zürich ZH
-
⏰ 07-05-2024🌏 Zürich, Zürich ZH